Hogyan súlyozzam a költségvetést, hogy a legjobb renderelési teljesítményt érjem el?
A Chaos Group renderelőmotorjának két különböző verziója van: V-Ray Next CPU és V-Ray Next GPU (korábban V-Ray Adv és V-Ray RT). Az első egy CPU-alapú renderelőmotor, amely nagymértékben profitál a nagyszámú CPU-magból. Valójában szinte tökéletesen skálázódik több maggal, ami a nagy magszámú CPU-t - és még a több fizikai CPU-t tartalmazó konfigurációkat is - kiválóvá teszi a teljesítmény szempontjából. Ehhez a verzióhoz erősen ajánljuk a két CPU-s konfigurációt, amelyet torony és rackbe szerelhető formában is kínálunk. Ha a költségvetésed korlátozott, akkor egyetlen, magas magszámú CPU is megfelel.
Másrészt a V-Ray Next GPU (V-Ray RT) - ahogy a neve is mutatja - GPU-kat használ a renderelési számítások elvégzésére. Ha ez áll a középpontban, akkor azt javasoljuk, hogy a videokártyák sebességét és mennyiségét - a költségvetés és a rendelkezésre álló hely keretein belül - maximalizáljuk, mielőtt a CPU miatt aggódnánk. A V-Ray 3.6-tól kezdve azonban a CPU a GPU-k mellett is használható a renderelési sebesség további növelése érdekében. A Chaos Group ezt hibrid renderelésnek nevezi, így ha a 3.6-os vagy újabb verziót használod, a CPU-nak még mindig fontos tényezőnek kell lennie a vásárlási döntésében.
Milyen előnyei és hátrányai vannak a két CPU-s munkaállomásnak?
A két CPU-s munkaállomás fő előnye az volt, hogy rendkívül nagy számú CPU-magot tett lehetővé, ami a tisztán CPU-s renderelőmotoroknál (mint például a V-Ray régebbi verziói) jelentősen befolyásolta a teljesítményt. A korábbi években ez akár két-háromszoros renderelési teljesítményt is jelenthetett az egy CPU-s munkaállomáshoz képest. Mivel azonban a legtöbb kettős Xeon CPU-ban az egyes magok viszonylag szerény sebességgel működnek, ez azt jelentette, hogy más, nem renderelési feladatoknál sokkal kisebb teljesítményt kaptunk, mint egy egy CPU-s munkaállomáson, alacsonyabb költségek mellett.
Az AMD ma már kínál olyan egy CPU-kat, amelyek közel annyi maggal rendelkeznek, mint a kettős Xeon konfiguráció, de alacsonyabb áron. Ezek az AMD Threadripper PRO processzorok, nagyszerű választás az erősen szálas CPU alkalmazásokhoz, például a rendereléshez - különösen, ha mellette egyszálas munkát is végzel (ami a Xeonok gyenge pontja a magonkénti alacsonyabb órajelek miatt). Emellett rengeteg PCI-Express sávot kínálnak, így ideálisak a GPU-alapú rendereléshez több videokártyával.
A V-Ray Next GPU / V-Ray RT támogatja a több GPU-t? SLI-ben kell használni őket?
A V-Ray GPU-gyorsított változata képes több GPU-t is kihasználni, és ezt nagyon hatékonyan teszi. Az nem teljesen igaz, hogy a "4 GPU 4x gyorsabb", de jelentős teljesítményjavulásra számíthatsz minden egyes hozzáadott kártyával. Mivel azonban a V-Ray a kártyákat számítási célokra használja, nem kell SLI módban lenniük. Valójában az SLI néha problémákat okozhat, ezért javasoljuk, hogy lehetőség szerint az SLI-t inkább hagyd kikapcsolva.
Quadro kártyát kell használnom, vagy a GeForce is megfelel?
A V-Ray technikailag nem törődik azzal, hogy milyen típusú videokártya van a rendszerben, így akár Quadro, akár GeForce kártyával is remekül működik. Vannak azonban olyan esetek, amikor érdemesebb Quadro kártyát használni. Először is, ezek valamivel megbízhatóbbak, mivel arra tervezték őket, hogy hosszabb ideig nagy terhelés alatt működjenek, és általában stabilabb meghajtókkal rendelkeznek. Másodszor, a Quadro kártyák általában több beépített memóriával rendelkeznek. A videomemória mennyisége korlátozza, hogy milyen összetett jelenetet lehet renderelni a V-Rayben, így a rendkívül részletes rendereléshez szükség lehet a csúcskategóriás Quadro kártyák további VRAM-jára. Végül pedig az olyan cégek, mint az AutoDesk (Revit/3ds Max/Maya) erősen javasolják a Quadro kártyák használatát. Ha tehát ezen a rendszeren ezen alkalmazások valamelyikét is szeretnéd használni, akkor valószínűleg jó ötlet a Quadro kártya használata.
Használhatok AMD kártyát a V-Ray Next GPU / V-Ray RT használatához?
A V-Ray rendelkezik az OpenCL használatának lehetőségével, ami azt jelenti, hogy AMD kártyákat is használhatsz rendereléshez. Mi azonban jellemzően az NVIDIA-alapú kártyák használatát javasoljuk, mivel összességében megbízhatóbbnak találtuk őket - különösen az olyan tartósan nehéz feladatoknál, mint a renderelés. Ráadásul a V-Ray 3.6 új hibrid renderelési módja (CPU + GPU) csak CUDA módban működik, ami NVIDIA grafikus kártyákat igényel.
Mennyi rendszermemóriára van szükségem?
A szükséges RAM mennyisége a renderelés összetettségétől függ. Általánosságban azonban a V-Rayben történő rendereléshez nincs szükség hatalmas mennyiségű RAM-ra - a legtöbb felhasználó számára 32 GB RAM elegendő lehet. Azonban azt is figyelembe kell venned, hogy milyen más szoftvereket futtatsz a V-Ray mellett (ritkán használják teljesen önállóan). Azok a felhasználók, akik nagy CPU-magszámot vagy több videokártyát szeretnének, az ezekre a szerepkörökre igazán alkalmas hardverek gyakran amúgy is 64 vagy akár 128 GB rendszermemóriával rendelkeznek alapesetben.
Használjak SSD-t?
Igen! Az SSD-k sokkal gyorsabbak, mint a hagyományos merevlemezek, és sok esetben észrevehetően csökkenthetik a fájlok megnyitásának és mentésének idejét - nem is beszélve arról, hogy egyszerűen a Windows indítása és a programok indítása sokkal gyorsabb.
Szükségem van Xeon CPU-ra?
A múltban az Intel Xeon CPU-k robusztusabbak voltak, mint Core sorozatú társaik, és nem igazán volt közvetlen versenytársuk. Ma azonban az AMD Threadripper PRO termékcsaládja hasonló vagy akár jobb tulajdonságokkal rendelkezik a magok száma, a PCI-Express sávok és a memória sávszélessége tekintetében - ezért a renderelésre összpontosító munkaállomásainkhoz és szervercsomópontjainkhoz inkább ezt a CPU-platformot részesítjük előnyben.
Hogyan működik a hálózati renderelés? Szükség van speciális licencekre?
A hálózati renderelés (a V-Ray-ben általában "elosztott hálózat" néven emlegetik) lehetővé teszi, hogy a hálózaton lévő más munkaállomások vagy szerverek teljesítményét is kihasználva gyorsabbá tedd a rendereléseket, mint amilyen gyorsaságot egyetlen rendszeren valaha is elérhetnél. A Chaos Group olyan render node licenceket kínál, amelyek minden egyes slave render node-hoz szükségesek.
A hálózati rendereléssel kapcsolatos további információkért javasoljuk, hogy látogass el a V-Ray Render Node információs oldalára. A telepítési és konfigurációs utasításokhoz kiváló dokumentáció áll rendelkezésre a 3ds Max, Maya, Cinema 4D és számos más alkalmazáshoz. Vedd figyelembe, hogy a V-Ray RT még nem rendelkezik teljes körű támogatással az elosztott rendereléshez. Például a Mayában a Production renderelő még nem támogatja a V-Ray RT Distributed Renderinget. Emiatt azt javasoljuk, hogy a V-Ray RT renderelő csomópontjaként használni kívánt munkaállomás/kiszolgáló megvásárlása előtt nézz utána közvetlenül a Chaos Groupnál, hogy megbizonyosodj arról, hogy a szoftver képes-e arra, amire szükséged van.
Szükségem van Maya- vagy 3ds Max-licencre minden egyes szervercsomóponthoz?
Bár a V-Ray-nek szüksége van a 3ds Max vagy Maya telepítésére minden egyes szervercsomóponton, nincs szükség külön licencre mindegyikhez. Amíg csak renderelő csomópontként használod, az Autodesk lehetővé teszi, hogy a normál licenced legfeljebb 999 renderelő csomópontra használd, feltéve, hogy nem használod a tényleges 3ds Max vagy Maya GUI-t.
Használhatok vegyesen Mac, Linux és Windows PC-ket az elosztott rendereléshez?
Technikailag ez működhet, de a különböző fájlarchitektúrák miatt erősen javasoljuk, hogy a csomópontok operációs rendszere illeszkedjen a fő kliens munkaállomáshoz. Ellenkező esetben problémákba ütközhet a textúrák és anyagok átvitele a renderelő csomópontokra.